Uputstva za upotrebu i često postavljana pitanja X-Plorer Serie 130 AI Robot usisivač RR9065

Najtanji laserski robot usisivač, ikada*

Otkrijte zadovoljstvo i lakoću čišćenja po vašoj meri – sve u veoma tankom dizajnu za svaki centimetar vašeg doma. Samo 8cm visok, Rowenta X-PLORER Serie 130 AI robot usisivač vam omogućava automatsko čišćenje gde god vam je potrebno. Osetite najbolje sa obe strane, Rowentina tehnologija poslednje generacije upakovana u veoma kompaktan oblik. Laserska navigacija visoke tehnologije vam osigurava metodičko čišćenje, dok permanentno mapiranje i veštačka inteligencija donose izuzetno personalizovano iskustvo. 

Referenca : RR9065WH

Uputstva i priručnik

Česta pitanja

Aplikacija robot namenjena je isključivo pametnim telefonima.
Ako vaša mreža nije vidljiva na listi dostupnih mreža, približite uređaj internet kutiji.
Ako mreža i dalje nije vidljiva, možda nije kompatibilna sa vašim uređajem. Konkretno govoreći, mreže od 5 GHz nisu podržane. Pogledajte listu kompatibilnosti.
Možete otići na postavke pametnog telefona i provjerite da li je vaš pametni telefon povezan sa kućnom Wi-Fi mrežom. Vaša kućna Wi-Fi mreža mora imati internet vezu.
Neki Xiaomi telefoni mogu imati određenih problema prilikom povezivanja. Može se pojaviti neuobičajeno velik broj iskačućih prozora.
To se događa na telefonima sa sistemom MIUI (kao što su modeli Redmi i Pocophone).

U tom slučaju pokušajte sljedeće:
Postavke > Aplikacije > Upravljaj aplikacijama > Rowenta roboti > Ostale dozvole. Na ovoj stranici prihvatite dozvolu za „Promijeni Wi-Fi vezu“.
Postavke > Wi-Fi > Dodatne postavke > Wi-Fi pomoćnik. Na ovoj stranici deaktivirajte dostupne opcije.
Ako se greška nakon nekoliko neuspješnih pokušaja i dalje javlja:
Pritisnite dugme „Home“ (Početak) i „Start/Pause“ (Pokretanje/Pauziranje) na uređaju na 5 sekundi pa provjerite da li lampica za Wi-Fi brzo treperi.
Ako ne treperi, isključite uređaj, pa ga ponovo uključite koristeći prekidač ispod posude za prašinu.


Ako se greška i dalje bude javljala, možda se radi o nepravilnom korišćenju telefona:

Telefon sa sistemom Android:
Tokom postupka povezivanja aplikacija će vas automatski povezati s robotom. Važno je ostati povezan s tom novom mrežom.
Zavisno od vašeg telefona, tokom povezivanja se mogu pojaviti različiti iskačući prozori:
• Ako vam iskačući prozor kaže da ćete promijeniti mrežu jer ona s kojom ste povezani nema internet vezu, odbijte.
• Ako vas iskačući prozor pita da želite da ostanete povezani s mrežom bez internet veze, prihvatite.
• Ako vam iskačući prozor kaže da mreža nema internet vezu, ali ne predlaže promjenu mreže, nemojte ništa učiniti.

iPhone:
Tokom povezivanja s uređajem, pojaviće se iskačući prozor i zatražiti da se povežete s mrežom „SEB_ACCESS_POINT“. Prihvatite klikom na „Pridruži se“.
Ako ovaj korak ne uspijete izvršiti nekoliko puta, ponovno pokrenite telefon pa pokušajte opet.
Nakon što ste unijeli lozinku, došlo je do greške vezano za povezivanje s Wi-Fi mrežom.

1. Provjerite Wi-Fi lozinku i pažljivo je ponovno unesite.
2. Držite pametni telefon blizu uređaja i modema za internet dok se postupak povezivanja ne dovrši.
3. Uređaj se ne može povezati s javnim mrežama, kao što su one dostupne u hotelima.
4. Telefon sa sistemom Android: Tokom povezivanja s uređajem može se pojaviti iskačući prozor. Tokom postupka povezivanja aplikacija će vas automatski povezati s robotom. Važno je ostati povezan s tom novom mrežom.
Zavisno od vašeg telefona, evo nekoliko primjera problema na koje možete naići:
• Ako vam iskačući prozor kaže da ćete promijeniti mrežu jer ona s kojom ste povezani nema internet vezu, odbijte.
• Ako vas iskačući prozor pita da želite da ostanete povezani s mrežom bez internet veze, prihvatite.
• Ako vam iskačući prozor kaže da mreža nema internet vezu, ali ne predlaže promjenu mreže, nemojte ništa učiniti.

Nakon nekoliko neuspješnih pokušaja:
• Ponovno pokrenite Wi-Fi uređaj.
• Isključite uređaj, pa ga ponovo uključite koristeći prekidač ispod posude za prašinu.
Nakon što ste unijeli lozinku, došlo je do greške tokom povezivanja na oblaku.

• Kada se povezujete na oblak, potrebna je internet veza za uspješno uparivanje uređaja. Da biste to uradili, možete aktivirati mobilne podatke ili se automatski ponovno povezati na kućnu mrežu.
• Provjerite jesu li datum i vrijeme na telefonu ispravni. Bilo kakva razlika će onemogućiti povezivanje.

Nakon nekoliko neuspješnih pokušaja:
• Ponovno pokrenite Wi-Fi uređaj.
• Isključite uređaj, pa ga ponovo uključite koristeći prekidač ispod posude za prašinu.

Nakon više neuspješnih pokušaja, možete resetovati uređaj:
Pritisnite dugme „Start/Pause“ (Pokretanje/Pauziranje) na 20 sekundi.
Postoji više mogućih razloga:
• Niste dobro uneli e-mail adresu svog naloga. Molimo potvrdite.
• Niste dobro uneli lozinku svog naloga. Da biste poništili lozinku, zatražite slanje privremene lozinke e-poštom i zatim je promenite u meniju aplikacije.
Nije uopšte obavezna, već je samo opcija za korisnike.
Provjerite jesu li vam na pametnom telefonu dozvoljena obavještenja.
Idite u „Settings“ (Postavke) na vašem pametnom telefonu, odaberite „Notifications“ (Obavještenja) i omogućite obavještenja za aplikaciju „Rowenta Robots“.
Prilikom uređivanja vaše mape koristite dugme „Zones“ (Zone) za kreiranje i uređivanje dvije vrste zona:
• „No-go zone“ (Zabranjena zona) je ograničeno područje kojem je robotu zabranjen pristup.
• „Cleaning zone“ (Zona čišćenja) je definisano područje koje robot smije čistiti (npr. dječji prostor za igru ili ispod kauča).

Možete kreirati koliko god zona želite na mapi.
Na početnoj stranici aplikacije kliknite na naziv trenutne mape, a zatim pređite prstom nalijevo i kliknite na opciju „Add a map“ (Dodaj mapu).

Takođe možete otići na „Settings“ (Postavke) u vašoj aplikaciji > „My maps“ (Moje mape) > „Add a map“ (Dodaj mapu). Robot će započeti s istraživanjem područja kako bi kreirao novu mapu. U zavisnosti od površine, istraživanje može potrajati nekoliko minuta. Sačekajte dok se istraživanje ne završi. Zatim izaberite naziv nove mape i potvrdite ga.
Idite na „Settings“ (Postavke) u vašoj aplikaciji > „My maps“ (Moje mape), odaberite mapu koju želite izbrisati, izaberite ikonu kante u gornjem desnom uglu da izbrišete mapu.
Idite na „Settings“ (Postavke) u vašoj aplikaciji > „My maps“ (Moje mape), izaberite jednu od mapa da pristupite alatkama za uređivanje.
„Dubinski režim“ je usluga aplikacije za modele S120 AI i S130 AI. Ova funkcija omogućava da robot obavlja intenzivno čišćenje tako što će dvaput preći preko istog područja.
AI usluge su funkcije koje su podešene za poboljšanje korisničkog iskustva. Na osnovu vaše upotrebe i vaših želja, robot će moći da vam obezbjedi personalizovano čišćenje, planiranje rasporeda i prijedloge za zabranjene zone.
Aplikacija će vam predlagati čišćenje ili planiranje rasporeda na osnovu protekle tri nedjelje.
Da biste kreirali favorit u aplikaciji, idite na glavnu stranicu, pređite nagore da biste otvorili kontrolnu ploču, kliknite na „Create a favorite“ (Kreiraj favorit), a zatim ga po želji prilagodite.
Ne usisavajte mokre površine, bilo koju vrstu tečnosti, tople supstance (žar, cigarete), izuzetno sitne čestice (gips, cement, pepeo, itd.), velike oštre delove (staklo), štetne proizvode (razređivače, abrazivna sredstva, itd.), agresivne proizvode (kiseline, sredstva za čišćenje, itd.), zapaljive i eksplozivne proizvode (na bazi alkohola ili ulja).
Stavite bazu za punjenje pored zida, na ravnu površinu gde je robot jednostavno može naći.
To mesto mora biti oslobođeno svih prepreka (uključujući tepihe). Ostavite najmanje 1,5 m praznog prostora sa leve i sa desne strane i 2 m ispred baze. Ukoliko ste bazu stavili u ugao ili ju je teško pronaći, robot usisivač neće moći da dođe do nje.
Stavite kabl za napajanje baze pored zida.
Za više informacija, pogledajte uputstvo za upotrebu.
Baza za punjenje treba konstantno da bude uključena u struju (automatska funkcija dopunjavanja neće biti omogućena ako baza nije aktivirana).
Da, robotski usisivač ima senzore pada koji otkrivaju stepeništa i otvore.
Ipak, mogu postojati situacije u kojima senzori nisu sasvim efikasni. Na dejstvo senzora mogu da utiču npr. ivice zakrivljenih stepeništa, tepisi pored stepenica, klizave površine i razne prepreke.
Pre pokretanja robotskog usisivača pobrinite se da u prostoriji ne bude prepreka, kablova za napajanje, odeće i drugih potencijalno opasnih predmeta koji mogu izazvati kvar aparata ili druge nezgode.
Da, robot može da se puni na bazi za punjenje čak i onda kad mu je prekidač napajanja u isključenom položaju.
Provjerite da li je prekidač s donje strane robota dobro podešen na položaj „ON“ (Uključeno).
Robot usisivač ima 3 načina kretanja:
• „Permanent map“ (Trajna mapa) (za personalizaciju čišćenja po prostoriji)
• „No-go zones“ (Zabranjene zone) (za definisanje zone u koju robot ne smije ići)
• „Spot“ (Na mjestu) (za čišćenje određenog područja)
Da pošaljete robota natrag do njegove priključne stanice pritisnite dugme „Home“ (Početak) na robotu.
Ako robot počinje čišćenje od baze za punjenje, vratiće se do nje.
Robot usisivač uvijek držite na priključnoj stanici dok ga ne koristite.
Ako nećete koristiti robot duže vrijeme, napunite bateriju do kraja i izvadite je iz robota (provjerite da li je robot isključen kad budete vadili bateriju). Odložite ih na hladnom i suhom mjestu. Punite bateriju svaka tri mjeseca.
Postoje tri različite vrste brisača namjenjenih određenoj upotrebi:
• Sivi brisač je standardni brisač za uobičajenu upotrebu.
• Plavi brisač je brisač za uklanjanje dlaka, ima grublju teksturu za bolje uklanjanje mrlja koje naprave kućni ljubimci.
• Zeleni brisač je brisač za uklanjanje alergena i bolje uklanja fine čestice.

Sivi i plavi brisač treba navlažiti prije postavljanja na držač, što ne važi za zeleni brisač koji se koristi bez vode.
Ne, robot ne može da se puni kad mu je prekidač napajanja u položaju OFF (isključeno). Uključite robot (ON) prije punjenja.
Ne preporučujemo korišćenje brisača navlaženog vodom na osjetljivim podovima kao što su parket ili tepisi i prostirke.
Da biste izbjegli ove osjetljive zone, možete oko njih kreirati zonu zabranjenu za brisanje: robot neće tamo ići kada je postavljen rezervoar za vodu.
Ako se robot dva puta zaglavi na istom mjestu, predložiće zabranjenu zonu u krugu od 1 m².
Ne, rezervoar za vodu i navlaženi brisač se moraju postaviti neposredno prije čišćenja i ukloniti odmah nakon njega.
Odmah isključite robot usisivač.
Uklonite kutiju za prašinu, filter i glavnu četku.
Ostavite ih da se potpuno osuše prije nego što ih vratite.
Posle svake upotrebe ispraznite posudu za prašinu. Dihtunge posude za prašinu obrišite suvom krpom.
Preporučuje se da centralnu četku čistite najmanje jednom nedeljno.
Za dodatne informacije pogledajte uputstvo za upotrebu.
Preporučuje se da filtere čistite najmanje jednom nedeljno.
Za dodatne informacije pogledajte uputstvo za upotrebu.
Neophodno je redovno čišćenje levog, desnog i prednjeg točkića radi uklanjanja zapletenih vlasi i končića.
Preporučuje se da jednom nedeljno suvom krpom prebrišete senzore i kontakte za punjenje (robota i baze za punjenje).
Isključite robota pre čišćenja senzora i kontakata za punjenje.
Za čišćenje robotskog usisivača ne koristite nikakve deterdžente.
Za neke delove možete koristiti vodu, a za ostale samo suvu krpu. Za dodatne informacije pogledajte uputstvo za upotrebu.
Preporučuje se da filtere za finu prašinu i pena filter menjate svakih 6 meseci.
Bočne četke treba menjati svakih 6 meseci.
Ne koristite aparat. Da izbegnete bilo kakvu opasnost, zamenite punjač u ovlašćenom servisu.
Ne koristite aparat.Da izbegnete bilo kakvu opasnost ne dodirujte priključke. Isključite bazu za punjenje i zamenite je u ovlašćenom servisu.
Proverite:
Da li je posuda za prašinu puna.
Kaliko su filteri čisti.
Da li postoji neki predmet ili otpadakkoji može da opstruira otvor za usisivanje ispod robot usisivača.
Postoji više mogućih razloga:
• Ako robot nije započeo kretanje od baze za punjenje, neće se ni vratiti do nje. U tom slučaju robot će se vratiti na početnu tačku.
• Ako je robot usisavao u režimu Spot (Tačka), vratiće se na početnu tačku.
• Ako je robot podizan i spuštan na pod, probaće da se orjentiše u prostoru. Ako ne uspe, vratiće se na početnu tačku.
Proverite sledeće:
• Baza za punjenje ne sme stajati na tepihu.
• Baza za punjenje ne sme biti izložena sunčevoj svetlosti ili se nalaziti blizu izvora toplote.
• Slobodan prostor bočno i ispred baze za punjenje je u skladu s uputstvom za upotrebu.
• Utikač je pravilno priključen na bazu za punjenje.
• Kabl punjača je priključen na električno napajanje.
• Nema prepreka oko baze za punjenje.
• Nema predmeta u blizini kontakata baze za punjenje.
• Baza za punjenje je aktivirana (LED lampica svetli zeleno).

Ako robot još uvek ne može naći bazu za punjenje nakon što ste proverili ove stavke, obratite se ovlašćenom servisu za popravku usisivača.
Možete obaviti sledeće radnje:
• Isključite i ponovo uključite prekidač napajanja.
• Otkačite i ponovo priključite kabl na bazu za punjenje.
• Uverite se da kontakti za punjenje i prozorčići senzora nisu zaprljani, a zatim suvom krpom prebrišite telo uređaja i bazu za punjenje. Ne zaboravite da pre pažljivog sušenja isključite prekidač napajanja i robota.
• Uverite se da u blizini baze za punjenje nema prepreka, kao što su predmeti s odraznim površinama, stolica i dr.

Ako nakon ovih koraka automatsko punjenje i dalje ne radi kako treba, obratite se servisu ovlašćenom za popravku usisivača.
To je normalno. Usisivač može da ostane priključen na bazu za punjenje bez ikakvog rizika.
Oprez: koristite isključivo namenski punjač.
Proverite sledeće:
• Da li je prekidač s donje strane robota dobro podešen na položaj „ON“ (Uključeno).
• Da li je ekran osvetljen. Ako nije, napunite robota pomoću baze za punjenje.
Proverite sledeće:
• Nema ometajućih predmeta ispod točkića.
• Robot nije blokiran usled razlike u visini podova.
• Nije prikazana nijedna poruka greške. (pogledajte odeljak „Otklanjanje problema i kodovi grešaka“ u uputstvu za upotrebu)
Možete obaviti sledeće radnje:
• Pazite da do daljine od 10 cm od stepeništa/otvora ne bude nikakvih prepreka.
• Suvom krpom prebrišite prozorčiće senzora.

Ako nakon ovih koraka problem ne nestane, obratite se servisu ovlašćenom za popravku usisivača.
Uverite se da četka nije blokirana. Očistite četku od upletenih vlasi i končića.
Ako se četka ošteti, zamenite je novom.
Treptanje i zvučni signal ukazuju na grešku.
Za dodatne informacije o opisu i otklanjanju greške pogledajte uputstvo za upotrebu.
Možete obaviti sledeće radnje:
• Uverite se da usisni kanal nije začepljen.
• Uverite se da je posuda za prašinu dobro pričvršćena.
• Ispraznite posudu za prašinu ako je puna.
• Skinite i očistite centralnu četku.
• Uverite se da filter nije zasićen.

Ako nakon ovih koraka problem ne nestane, obratite se servisu ovlašćenom za popravku usisivača.
Sigurnosna funkcija električne četke aktivira se kad robot otkrije rizik.

Moguće su dve situacije:
Električna četka se zaglavila: robot pokušava da je oslobodi i prekida usisavanje i rad električne četke.
Robot će probati da oslobodi četku: ako ne uspe, isključiće se i moraćete je ručno osloboditi.

Ako se električna četka zaglavi u debelom tepihu zbog njegovih dugačkih i/ili debelih vlakana ili predugog usisavanja tepiha, električna četka će prestati da se okreće, pa će robot nastaviti da usisava ne koristeći je.
Problemi u radu robota označavaju se kodovima grešaka.
Za dodatne informacije o opisu i otklanjanju kodova grešaka pogledajte uputstvo za upotrebu.
Možda je filter pogrešno postavljen. Probajte da namestite filter u ležište na njegovom držaču.
Nakon što ste sledeli uputstva za aktiviranje aparata navedena u uputstvu za upotrebu, proverite da li utičnica radi tako što ćete povezati neki drugi aparat. Ako još uvek ne radi, nemojte rastavljati ili popravljati aparat samostalno i odnesite ga u ovlašćeni servis.
To je normalno zato što ste povezani s proizvodom koji nije povezan s internetom.
Na nekim pametnim telefonima možete nakon povezivanja proizvoda s Wi-Fi mrežom videti poruku koja traži potvrdu da želite ostati na toj mreži koja nije povezana s internetom. Da bi povezivanje bilo uspešno, morate odgovoriti želite li da se ipak povežete na tu mrežu.
1. Provjerite da li je robot dobro povezan s vašom bežičnom mrežom (Wi-Fi lampica na robotu svijetli).
Ako nije, isključite i ponovo uključite robota prekidačem „ON/OFF“ koji se nalazi s donje strane posude za prašinu dok je u dometu vaše bežične mreže.

Ako lampica za Wi-Fi i dalje treperi, može biti nekoliko razloga za to:
• Robot je možda isključen ili nije dovoljno napunjen.
• Robot je van dometa vaše Wi-Fi mreže.
• Promijenili ste lozinku svoje Wi-Fi mreže. Robot više nije povezan s vašom Wi-Fi mrežom. Morate restartovati i ponovo povezati robota.
Da biste restartovali robot, pritisnite dugme „Start/Pause“ (Pokretanje/Pauziranje) tokom 20 sekundi. Zatim isključite pa uključite robot pomoću prekidača ON/OFF ispod posude za prašinu.
• Interni softver robota se nije dobro ažurirao. Pratite postupna uputstva u aplikaciji.


2. Wi-Fi lampica robota svijetli, ali aplikacija ne uspijeva da se poveže.
Pametni telefon nije povezan sa internetom (Wi-Fi ili 3G/4G mrežom).
Ponovo pokrenite robot pomoću prekidača koji se nalazi ispod posude za prašinu.
Prvo isključite robot pritiskom na njegovo glavno dugme u trajanju od tri sekunde dok je robot uključen.
Robot se zatim može resetovati pritiskom na dugme „Start/Pause“ (Pokretanje/Pauziranje) od 20 sekundi.
Proverite sledeće:
• Da li je prekidač ispod posude za prašinu dobro podešen na položaj „ON“ (Uključeno).
• Da li je ekran osvetljen. Ako nije, napunite robota pomoću baze za punjenje.
Ne, ovaj aparat je namenjen samo za upotrebu u zatvorenom prostoru.
Da, senzori robotskog usisivača ne zahtevaju svetlost da bi radili tokom čišćenja.
Robotski usisivač je efikasan na tvrdim podovima, kao što su pločice, parket, laminat, vinil i prostirke ne deblje od 1,5 cm.
Da, preporučljivo je robotski usisivač koristiti za održavanje čistoće, ali i dalje ima površina na kojima robotski usisivač nije tako efikasan kao klasični usisivači.
Da, možete isplanirati jednokratan rad ili podesiti funkciju svakodnevnog čišćenja putem aplikacije za mobilne telefone.
Robot je ograničen na jedan program dnevno da bi se osiguralo optimalno čišćenje svih dostupnih prostorija.
Da. Robot će preći u režim mirovanja kad se potpuno napuni.
Da, robot će se automatski vratiti do svoje baze za punjenje kad se baterija skoro isprazni tokom čišćenja.
Po završetku punjenja, usisivač ponovo započinje proces čišćenja.
Zato što robot nije započeo kretanje od baze za punjenje: pošto se robot vraća na početnu tačku, vratiće se tamo gde je počeo da usisava u režimu Spot (Tačka).
Vaš aparat sadrži vredne materijale koji se mogu obnoviti ili reciklirati. Odnesite ga u lokalni centar za prikupljanje otpada.
Ako mislite da jedan deo nedostaje, pozovite Centar za potrošačke usluge, a mi ćemo vam pomoći da pronađete odgovarajuće rešenje.
Idite u odeljak „Dodaci“ na veb lokaciji da biste jednostavno pronašli sve što vam je potrebno za proizvod.
Pronađite detaljnije informacije u odeljku Garancija na Internet stranici.
Za punjenje prazne baterije potrebno je 3 sata.
Robota možete deliti s drugim osobama ako svaka od njih preuzme aplikaciju Rowenta robot i prati uputstva za povezivanje.
Da bi vaš pametni telefon mogao da detektuje Wi-Fi mreže oko vas, aplikaciji je potrebna dozvola za lokaciju koju traži Google.
Ako ne date tu dozvolu, vaš pametni telefon neće moći da pronađe proizvod i neće moći da nastavi s uparivanjem.
Ove informacije neće biti korišćene niti sačuvane.
Robot može raditi do 120 minuta pre nego što se baterija isprazni.
Robot usisivač ima 4 režima rada: Quiet, Eco, Standard i Boost.
Možete aktivirati različite režima rada i putem mobilne aplikacije.
Ako želite da prodate robot, bilo bi dobro da izbrišete svoje podatke:
• Pritisnite dugme „Start/Pause“ (Pokretanje/pauza) i držite ga 20 sekundi.
• Otvorite aplikaciju Robots (Roboti).
• Kliknite na postavke.
• Kliknite na naziv robota, a zatim na „Delete the product“ (Izbriši proizvod).
Ako smatrate da ste otkrili manu na proizvodu, prijavite nam je tako što ćete pregledati naša Pravila otkrivanja mana.